årssummering 2008 !

2008..

Ja, om man tänker efter så har det knappast varit ett händelsefattigt år. Varje händelse har ledt till en annan. Roliga och tråkiga, intressanta och ointressanta, givande och ja, en del mindre lönsamma saker har skett. Men slutsatsen är ändå att det varit ett helt underbart år. Jag har fått träffa många nya människor med alla olika sorters tänkbara personligheter. En del som man kommer minnas länge för det dom hade att komma med, men även en del som man.. ja.. egentligen helst vill slå i huvudet, haha :) Men jag klandrar ingen, för alla har varit med och gjort mitt 2008 till ett minnesvärt år, verkligen! :)
Året hade kunnat börja bättre, jag var ganska depp och jag hade mina skäl. Men kom underfund med att det inte fanns någon anledning till att köra ner sig, också hade jag ju mina underbara vänner, så varför böla! :)
Jag ängnade mycket tid nere på teatern där mitt intresse för det bara växte och ja, min fantasi fick flöda fritt. Kreativ som jag är, haha.
Det var mycket fotboll, inomhuscuper, HM med 92orna och vi spelade även inomhus DM där vi kom trea efter att vi vunnit vår revanschmatch mot malmö ff. Efter det fick jag en del problem med mina ljumskar så missade en del, men i mars fick jag ett samtal från skånes ff. Fan vilken chans tyckte jag och dagen efter blev man upphämtad av en av skånelagstränarna. Var nära att gå miste om konfirmationen pga mitt val att åka med, men chansen skulle inte missas! Med höga förväntningar åkte jag ut till Lödde med fet packning. På andra träningen samma dag deckade jag ihop och breddlägert var slut för min del :) jag blev megasjuk och fem dagar senare åkte jag till filippinerna med min älskade bästa vän. En riktigt underbar resa som aldrig kommer att glömmas!
I april skaffade jag mig pojkvän efter att jag varit en sjukt.. störd person.., det blev iaf fel i mitt nya förhållande och allt tog slut igen på min födelsedag den 29 maj. Min födelsedag blev sisådär, men den firades med hela åttan nere på stranden, massa mys på det. I maj blev jag även, trots allt, konfirmerad, haha. Där stod man med två av sina bästa vänner, Lovisa och Viktor, i vita klänningar! Det lär man minnas om inget annat.
I Juni tog bror studenten och efterlängtade sommarlovet började! Man kilade till Öland någon vecka över midsommar med bland annat Elin. Hamnade på en fet campingplats med a lot of things to do. Livet var på topp när man även råkade få tag på Jesper Olofsson, som är min pojkvän än idag och förhoppningsvis står ut med mig ett bra tag till! Jag träffade Louise och Lovisa en del och i Juli bar det av till Danmark för miniturnering. Dagen efter det åkte man till gothia och träffade mängder av nice människor! Alltså, för er som aldrig upplevt gothia.. det är synd om er. Alla borde få uppleva det. Jag har varit där tre år på raken och bara tanken av att jag inte kommer spela iår gör mig gråtfärdig. Dock ska jag ta mig upp där och bo i lägenheten under gothia veckan.. men det är verkligen inte samma sak som att spela och bo på skolan.
Men iaf, det började snackas om att flytta till USA, men tanken dog ut när jag blev uppflyttad till b-laget.
Jag lärde Louise att stå på händer och min tågrälls försvann samma dag som jag la mig på playan med 8;2&5 :)
I slutet av augusti började min fotbollskarriärs första långa avbrott. Jag fick en plötslig smärta i bröstet en söndag när jag vaknade hos min pojkvän. Tog två panodil, gick på match och sen var det tillbaka. Värsta smärtan jag varit med om än så länge i mitt liv.. Blev inlagd en natt. åkte hem. Tre dagar senare åkte vi tillbaka, och då såg dom att det hade med hjärtat att göra. Så blev inlagd på hjärtintensiven, sen ner till barn. efter ca en vecka fick jag äntligen komma hem och sova i min egna sköna säng. Missade ca två veckor till av skolan och ansträning var strängt förbjudet. Hade hur jävla urtråkigt som helst och jag var riktigt depp. Fick mer tid att umgås med the görls, som bara måste nämnas i denna text! Lovisa, Anna, Mini, Elin och Alex! Men trots dessa underbara töser så var de kommande månader dryga som kola. Men i november fick jag en toppenvecka då jag praoade på dagis med underbara små barn mellan ett till tre år. Att lämna dom redan efter 5 dagar var nästintill omöjligt.
I November fick man även se säsongens sista match på olympia, hif-Ifk med lovisa och lillan :)
I december firade jag och Jesper ett underbart halvår!
Gjorde årets sista besök på sjukhuset där det skedde ett arbetstest och jag fick klartecken att jag kunde börja träna igen! Underbar julklapp. Jullovet blev massor med bra, träffade många som betyder väldigt mycket för mig, släkten, Jesper, Lovisa, Lousie, Anna, Mini, Alex och Elin för att nämna några av de som verkligen har gjort mitt jullov, och mitt år, till något grymt. Fyllt med lajbans och annat skoj. Slutligen firades tolvslaget med min älskade pojkvän.

Det var min årssummering av tvåtusenåtta.
För er som faktiskt orkade läsa hela, tack, eller varsegod. vilketsom!


Nu blir det iaf läggdags! <3


Kommentarer
Postat av: Koll?

"Livet var på topp när man även råkade få tag på J"



Jo alla vet ju att det var exakt så ja, berätta istället vad som hände?

Bort med censuren!

2009-01-10 @ 01:22:08
Postat av: "jag vågar iaf skriva vad jag heter" anna

bara tilldin fördel hanna att du inte flyttade, för nu tvingas du spendera massa massa tid med mig ist! :D hahahah!

btw, det finns ingen censur i texten? hon skriver en bokstav, mongo :D

2009-01-10 @ 14:31:54
Postat av: Hanna.

HEHE, tvingas var det ja! man vågar ju inte precis säga emot höehöe. but aj will see yah tomorrow bitch !

2009-01-10 @ 14:43:20
URL: http://mittnamnvarupptaget.blogg.se/
Postat av: lovisa :D

hihi jag orkade läsa igenom allt , trodde jag aldrig skulle palla , but i made it :)

jag ber om ursäkt för att vi inte har träffats så mkt på lovet :( im very sorry .. men jag ska ta tag i detta o träffa vääääärldens bästaste vän igen :D only mine :) mwouhahahah

2009-01-10 @ 15:19:02
Postat av: Hanna.

gz lovan! ;D men of c, det ska bli ändring på det. bäääzzt fräääääääänds 4 laaaaaaajfeee! :D:D:D:D

2009-01-10 @ 15:23:52
URL: http://mittnamnvarupptaget.blogg.se/
Postat av: Koll?

Hade ju istället varit roligt om du hade skrivit vad som egentligen hände, inte speciellt snällt det som du gjorde mot ditt ex ju, fast det lär du väl aldirg ta upp?



Ack ack...

2009-01-10 @ 20:01:31
Postat av: Hanna.

och du lär väl aldrig våga blotta ditt fullständiga namn här och skriva varför du är så insatt?

2009-01-11 @ 14:22:39
URL: http://mittnamnvarupptaget.blogg.se/
Postat av: "jag vågar fortfarande säga vem jag är "anna

nej nu får det vara nog, skriv vem du är eller ta på dig di blöja igen och införskaffa ditt lilla mod igen mes. Hanna har det jättebra nu, deal with it, du är bara avis för att hanna valt mig framför alla andra. Slut argumenterat :)

2009-01-12 @ 21:40:32
URL: http://annalowes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0