25/8 22:25

Asså ja. god morgon från mig som alldelles nyss vaknade...
Förhoppnings vis iaf någon som undrar var jag har hållit hus, och de som redan vet undrar kanske hur det är med mig..
Men ja, här kommer iaf hela historien, från lördag.
Vaknade lagom tidigt med Jesper, upp och spela match i kallt väder. Därefter hem och käka, sen hem till Jesper. Spelade lite rollercoaster men ja, dramatiskt slut på vår bana sådär tre månader innan klart. hah <3 Fick lite huvudverk och kom en smygande ontkänsla från musklaturen kring hjärtat upp i vänster axel.. Fick en ipren och ja, vi somnade.
Vaknade tiotal gånger mellan ca 06.00 och 09.00 pga samma smärtor som kvällen innan, dock värre nu. Fick ännu en ipren och iväg till först jacobs match och därefter jespers. Vägen hem från ip var dryg, jag hade otroligt ont. När vi kom hem till jesper åt vi direkt, och jag hade inte en chans att använda min vänsterhand då jag var säker på att jag skulle tappa något eller välta ut något. Svårt, riktigt svårt, att hålla tårarna tillbaka. Kom upp till Jespers rum och ja, jag hade så ont att jag visste inte var jag ville bli av. Jag kunde inte sitta, inte stå, och ligga var helt omöjligt. Då kom tårarna som så länge bränt innanför ögonlocken. Som tur var hade man jesper där, världens bästa jesper faktiskt, vet inte vad jag hade gjort utan dig. Men.. när smärtan inte försvann konstaterade jag att det var bäst att jag åkte hem. Så ja, mamma och pappa kom och hämtade i Glumslöv, mami hade ringt sjukhusupplysningen och de trodde att det bara var en spricka i ett revben. Var hemma vid två, fortfarande med svåra smärtor. Trött var jag och satt i en stol och försökte sova.  Vid fem åkte vi upp till Akuten då vi konstaterade att jag inte skulle kunna sova något alls på hela natten annars, men det fick jag inte göra ändå visade det sig.. Satt på distrikten i kanske fem timmar, fick prata med olika läkare och de tog olika prover. De försökte para ihop mina smärtor med knäet jag fick i magen på onsdagens match men fick inte helt rätt på det. De skickade mig vidare till kirurgakuten där det blev lång väntetid. Var där vid tio och inte förrän vid tolv kom läkaren in. de tog prover och skickade mig till lungröntken. kom tillbaka ner till rummet och väntade på svar.. 04:30 kom de och berättade att proverna inte gett något så de var tvugna att lägga in mig. Kom upp till rummet på barnavdelningen och som ca 40 minuter, sen kom de in och satte i dropp, fick smärtstillande och tog blodprover. kunde inte somna om så satt mest och väntade på att det skulle bli morgon så man kunde höra av sig till någon. Jesper kom in en stund innan skolan så fick lite mysigt sällskap. sen kom han och hälsade på varje rast.Vid tolv kom sjuksköterskan in med en kanna kontrast blandat med saft och jag skulle dricka upp på 40 minuter utan att kissa innan kontraströntgen. Segt men ja. Sjuksköterskan kom in och hämtade mig och sängen min fem i ett och åkte ner på röntgen. Efter första bilden sprutade de in kontrast i kärlet där droppen satt och ja. De som varit med om kontrast röntgen vet vad jag menar när jag säger att fyfan vad obehaglig känsla.. Därefter glömde de sätta igång min dropp igen så fick otroligt ont i handen, och när sjuksköterskan där nere väl satte igång den satte hon den på för hög hastighet. Så när jag kom upp fick jag mamma att trycka på röda knappen och sjuksköterskan kom in med clownerna som snodde min uppmärksamhet när sjuksköterskan tog av och satte på igen. Haha palla inte. Jesper ringde och clownerna stack ut och letade efter lång blond snygg. kul typ.. hm men mamma gick iväg och mötte upp jesper och lovisa och sen kom även pappa så mamma och pappa gick ner och åt. jesper var tvungen att sticka tbx till skolan efer en stund och jag och lovisa knallade runt på sjukhuset. när vi kom tillbaka hade pappa världens nyhet och bad mig trycka på röda. sjuksköterskan kom in och sa åt mig att jag fick äta! Så fick macka och youghurt. mums. Sen stack jag och lovisa till spelhallen en stund tills doktorn kom med goda nyheter. inget fel på njurar, lever eller mjälte så ja. fick åka hem om jag ville ! underbart. Ränkas vara frisk igen om en vecka. iaf, lovisa joinade hem, men jag somnade direkt.. hade sovit ca 1 timmar av de senaste 35 så. och när jag vaknade hade hon kilat hem. gick upp och arvin och jeff kom över och snackade lite, sen ringde lite folk och därefter mat :) nu ska jag strax sova. Det kan behövas :)
Det var det mesta. puss härifrån! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0