27/10

(00.28)
Tjingeling där ute!
Eller jag hoppas trots allt att ni är inomhus, för just nu äre kallt som attan där ute! Jag kom alldeles nyss in i värmen efter en lång promenad med Louise. Vi gick ut vid sju-halv åtta och kom hem nyss. (00.30) "Lagom runda" :) Vi träffade visserligen först Simon snigel och Peter olle-olin och stod och pratade med dem. Sen kilade vi ner i stan och satte oss på Mezo med Christoffer och Erik. Massa mys på det! Kul att träffa Louise också, längesedan.
På tal om längesedan, Igår umgicks jag med Lovisa! Det var längesedan sist om något! Vi träffades på IH efter jag haft möte med laget, så gick vi ner i stan och tog bussen till ramlösa. Åt och gjorde vid oss där och sen fick vi skjuts ner i stan igen. Köpte biobiljetter till flickan som lekte med elden och innan den började kilade vi iväg och köpte godis. Träffade Merdin och Florim, på tal om längesedan ja! :) I alla fall, filmen var megabra! Dock var ettan bättre men ja. Vi gick lite i stan innan bussen slutligen rullade mot Ramlösa. Trötta som vi var så deckade vi på dirren när vi kom hem.
Vaknade imorse och käka frukost, lagade mat och åkte ner i stan. Kollade lite kläder och så, massa mys. Sen tog jag bussen hem och åt, och nu är jag tillbaka där jag började! :)
Imorgon är en ny dag, en bra dag - Jag ska skriva historiaarbetet med elin och sen ska vi till anna och äta och så. På kvällen blir det the tivoli med tjejerna. På onsdag ska jag träffa christoffer, vi ska åka skridskor, spela badminton, kolla hif och sen ska jag kolla hans match, Megamys! :)


Men ja, vad händer just nudå? Jag sitter och lyssnar på meningsfull musik, som alltid, blir lite känslosam och tänker igenom livet. Mitt liv är bra, mycket bra! Visst finns det orosmoment och motgångar, men inte värre än man kan ta det med en klackspark som man brukar säga höhö :D
Jag ska väl snart gå och lägga mig, men.. igår plockade jag av sängkläderna och glömde sätta på nya eftersom jag sov borta igår.. och vad jag vet så klär inte sängen sig själv så.. den är fortfarande obäddad alltså och jag fruktar bara själva tanken av att jag, om inte nu, 00.53, så inom en kort framtid, kommer tvingas att ta mig i kragen och faktiskt utföra detta väldigt tråkiga, ansträngande arbete - att bädda sängen. Smaka på orden, Bädda sängen.. Hur förtjusande och trollbindande låter inte det? Inte så jätte nej. Speciellt inte för mig på mina 161,5 cm haha.
Nej men tänk er att vara knappt 1,5m lång och bädda en säng som är 2m lång och 1,4m bred, som dessutom inte befinner sig på marknivå utan nej, ca 80 cm ovanför markytan.. Det krävs en fet kraftansträning från min sida för att klara det kan jag lova, haha.
Usch ja, det är det svåraste problemet i mitt liv just nu så.. Då förstår ni kanske hur bra jag har det i dessa dagar :D
Jag har det bra idag, idag är en bra dag!
Godnatt! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0