20/10

Idag är en bra dag.

En bra dag att skriva, det har trots allt gått hela två veckor sedan sist, så detta inlägget blir laddat. Mitt liv rullar på och.. ja, det rullar på helt enkelt haha.
Jag mår bra för det mesta, men i dag är en sån dag, då jag för en sekund är den lyckligaste i världen, och nästa sekund är jag i dimman och letar efter en anledning till att faktiskt fortsätta kämpa för allt man vill här i livet. Dagens humör har liksom ingen klar, jämn, sturkturerad väg, utan mer.. ja, oklar, ojämn och ostrukturerad. Gud vad jag varierar mina ordval, haha. Men att ge upp är att förlora och jag är ingen förlorare. Man frågar sig själv, vad är meningen i livet? Vad är det för ogenomtänkt fråga egentligen - frågar jag mig först. Men tänker man lite till så är det faktiskt en förvånansvärt bra fråga, om man kan hantera den. En människa i väldigt dystert tillstånd kan få en väldigt negativ bild på livet och utan stöd kan det sluta illa..
Även om min dag inte varit den bästa, så vet jag iaf vad meningen med mitt liv är. Jag är här för att sprida kärlek och glädje och i gengäld också få både glädje och kärlek tillbaka. 
Jag hade utvecklingssamtal idag och min mentor frågade mig vad jag vill studera vidare till efter gymnasiet. Jag vet faktiskt inte.. -Men vad är ditt mål i livet? Ja.. jag vill vara med att förändra världen mot det bättre, vara en bra förebild och dö för något viktigt. Jag vill ha man och barn att älska och stå min familj nära hela livet. Jag vill göra mina barn till bra och självsäkra människor och lära dem allt jag själv kan och är stolt över.
Jag vill nog ha ett jobb som hjälper människor som har det svårt, som får människor att känna sig värdiga och behövliga i världen. Jag vill vill vill sprida glädje. Jag vill vill vill sprida kärlek. Jag vill vill vill le åt hela världen och få alla att bete sig på ett sätt som är okej och får andra i ens närhet att känna sig trygga.

Jag klagar inte, visst kan det kännas tungt ibland, men allt bra i mitt liv väger så mycket tyngre än det lite sämre. Min familj är den bästa som finns, mina vänner är helt underbara, jag har en pojkvän som nästan är för bra för att vara sann. Skolan är rolig, ja, rolig! Mina studier går till mesta del helt utan hinder och jag har fattat tycke för att studera, tro det eller ej. Fotbollen går bra och jag tycker det är kul att träna trots att en vanligtvis seg vintersäsong väntar.
Jag känner mig framgångsrik i livet och jag är verkligen glad för allt jag har.


Nu ska jag berätta om min helg, för den har varit jättebra! :)
I fredags åkte jag med mamma och pappa till väla efter skolan. Vi gick och letade jacka till mig och jag hittade en riktig ögonsten på intersport, meganöjd! När jag kom hem packade jag lite snabbt sen cyklade jag hem till Anna. Vi satt och pratade ett tag innan Elin kom dit. Däreter blev det mat, mys, idol och massa skoj! Efter en väldigt lyckad kväll somnade vi tillslut.
Vaknade i lördags och åt frukost hos Anna. Därefter kilade jag och Elin ner i stan och simmade ett tag nere på badhuset. Duschade och så sen cyklade jag hem. Fixade lite grejer och Sara och Johan kom på besök. Vi åt och sen åkte jag ner i stan och träffade Elin igen. Vi åkte vidare till Ängelholm där vi träffade lite folk och hade en väldigt trevlig kväll hos Marcus, tackar för det! Kom hem vid halv två och jag och Elin deckade direkt i min säng.
På söndagen vaknade vi vid tolv och åt. Jag somnade om och sen kilade vi iväg på Stattenas match klockan två. Bra match, 1-3. Därefter kilade jag hem och snart kom Christoffer till mig. Massa mys. Gick ut en stund också och pratade lite om allt. Kollade lite tv och åt och sen gick vi och la oss.

Nu ska jag gå och lägga mig, jag är helt slut! Imorgon väntar en ny, bra dag! Puss på det! <3


Kommentarer
Postat av: Christoffer landin

Du är också underbar, kunde inte ha en bättre flickvän!!

2009-10-21 @ 21:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0